onsdag, december 31, 2008

Händelser under 2008

Här kommer det en liten sammanfattning av det gågna året, eller ja så liten kanske den inte bllir men vi får väll se om det är nån som orkar läsa den.

Januari Tillbringade en stor del av denna månad med att söka massor jobb för att säkerställa att jag inte skulle bli utan eller få för lite när jag skulle gå på timmar.

I Februari så var jag och åkte skidor i sälen med familjen Hade jätte kul och trevligt








Lilla Leo Blue flyttade in hos mig i Mars lite extra sällskap :-) Jag och Ida hade en liten Ikea utflyckt och Påsken inföll tidigt detta år.








April Den månaden jag ännu en gång blev ett år äldre, tiden går lite för fort i bland tror jag är evgt 23 iaf haha. Det blev en Ikearesa även dena månad men då fick även mamma Gunnar och Kim föllja med.
Jag påbörjade min fixning av min gammla tandskada så fick börja med att åka till MSE för att göra en ny rotfyllning då den tydligen var för avanserad för vanliga tandvården.


I maj så Gifte sig våra grannar, tyvärr så jobbade jag men jag var med en liten stund på festen efter iaf alla var så fina och bröllopet hade 50 tals tema. Mamma fyllde år:-)
Även denna månad så hamna vi på Ikea tror inte jag gjorde mycket annat 2008 än var där som det ser ut som.
Var på Vår Ruset i Norrköping med jobbet så trevligt att få komma bort på lite skoj i bland:-)

Juni, Ida tog studenten så var nere i Norrköping och tittade på massa studenter.
Det blev midsommar, som firades med familjen och några till i stugan. Tillbringade en hel del tid till att bara softa i stugan. Blev en utflyckt med Kim Ida och Räkan till kolmården och titta på djuren.
Min tand blev helt färdig fixad under månaden så nu kan jag le igen:-)
I slutet av den här månaden träffade jag min älskling för första gången efter en hel del pratande via internet <3













Juli Jag åkte upp till Hammerdal och Strömsund på Dundermarknaden och fick äntligen träffa mina underbara vänner igen <3


Augusti innehöll nyköpings karnevalen, som egentligen inte är så mycket att hänga i gran men var ute med Kim och Ida en kväll iaf. Åkte tillsammans med Ida till vingåkers factory outlet där vi blev lagomt besvikna vi hade väntat oss mer vi åkte även ner till Linköping och Ikanohuset och IKEA det var dessto bättre. Jag följde med mamma när hon skulle hämta Kim och Ida på arlanda efter deras semester och vi han stanna till hos mammas morbror i rosersberg på vägen upp oxå. Tillbringade lite tid även denna månad ute i stugan .










September. jag och Ida åkte till sthlm och handla hade en jätte trevlig dag där :-) Det var kräftskiva ute hos mamma jätte trevligt Ida fyllde år och den galna katten Casper övertog hennes liv hehe ;-) Hade Personalfest hos en jobbar kompis på Vikbolandet och efter det så fortsatte ja min resa och hälsade på hemma hos Patrik för första gången innan hade han bara kommit till mig Några av oss som jobbade på avdelningen i sommras dvs mest sommarvikarier var och bowlade och sen ut på birgers hade en jätte kul kväll:-) Bästa händelsen av allt jag och Patrik blev ett par den 28 september :-D



















Oktober Hmm svår månad vet inte riktigt vad som hände. men Patrik var här en del och jag var en del hos han, i övrigt så blev det en hel del Promenader i den fina naturen.

I November så fick jag i lite ceris färg i håret :-) eller ja det blev lite fusk hår som sattes i. Jag och mamma hittade svamp på en av våra promenader trodde det var försent för svamp i november. Jag prövade att skjuta lerduvor för första gången gick väll inte så där överdrivet bra om man säger så. Det blev dags att börja måla årets tomtar. Jag träffade Ellinor för typ andra gången iår eller nåt sånt blir ju inte så att vi träffas längre riktigt.















December. Filip och Simon fyllde 16. Mina tomtar blev färdig målade och brännda. Ida och jag åkte på en bussresa till Ullared och det var inte sista gången iaf inte för mig.
Vi hade julfest på jobbet :-) nästan alla var där och vi hade jätte trevligt.
Jag fick reda på att jag inte var en av dom som blivit varslade på jobbet utan jag skulle istället få en tillsvidare anställning från och med 1 februari 09:-) Jag blev sjukskriven pga något fel i magen som dom inte hittar nu och som jag är under utredning för. det gjordes pepparkashus och dracks glögg hemma hos mig.Blev en liten Tur till IKANO och IKEA med Ida för att hon skulle få handla dom sista julklapparna och så jag kunde handla fler klappar till mig själv:-P
Blev Pepparkaks bak med Kim och Ida hemma hos mamma julgranar hämtades.
Filip och Simon fyllde 1 år 14 december. Jag har försökt att träffa min älskling så mycket som möjligt och har träffats en hel del nu :-) Julafton kom och hela släkten var samlad, Fick massa god mat och massa fina klappar. sen så kom mellandagsrean som jag mest ratade var nere på nyårsafton och hitta ett par byxor. på nyårsaftons kväll så firade jag med Mamma;gunnar, Filip och Simon fast ja Simon körde jag ju in till stan sen.




















Jaha det här var mitt år det, var det nån som ens orkade läsa allt?
fattar inte hur det kunnde bli så mycket det var ju inte tankenmen nu blev det det och jag vet inte vad jag ska ta bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar