tisdag, januari 13, 2009

Biltur och Hälge

Ledig dag i dag då :-) låg i sängen hela förmiddan, vilket iof inte är nåt ovanligt den senaste tiden. Åkte hem till mamma vid lunch och vilken tur jag hade som fick lite mat när jag kom då oxå då eftersom hon just blev klar med kasslergrytan :-) Eftermiddan spenderade jag tillsammans med Gunnar, vi var ute och körde lite i min bil då den inte är helt hundra och jag ville han skulle provköra lite, så var en tur till skroten och kolla på efter en liten del jag behöver byta, sen så åkte vi ut till stugan en sväng, så jag har åkt båt i dag oxå första turen på sjön för i år :-) inte så varmt men ändå ganska så skönt.

När jag skulle åka hem från mamma nu i kväll så träffa jag på två jätte stora älgtjurar mitt på vägen såklart vad dom nu har där att göra, och jag trodde dessutom inte två stora fullvuxna tjurar gick tillsammans på det sättet men så fel jag hade tydligen så händer det för det här var två stora tjurar med jätte stora horn båda två var nog de största jag sett maffigt och fint fast så skrämande på samma gång då jag kom så pass nära att jag var tvungen att tvär bromsa och ändå inte visste om jag skulle hinna stanna Men det han jag iaf. Dom gick långsamt över vägen men när jag väll fick fram kameran när dom kommit över så var dom tyvärr för snabba in i skogen.

Va ner till Ida på jobbet på vägen hem och där möte jag även brorsan är ju inte så ofta man ser dom nu förtiden eller inte mer än på Idas jobb iaf.

Tillbringa en del tid med Patrik i telefon i kväll oxå nu var det jufaktiskt ett par dagar sen oxå.

Har kollat lite film nu i kväll och nu så tänkte jag faktiskt se om jag kan sova för ja i morgon får jag ju göra allt jag inte hunnit i dag ist då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar