måndag, juni 28, 2010

Midsommarhelgen

Ja då var jag hemkommen igen efter en underbar midsommarhelg i det absolut bästa sällskapet.
Jag och Patrik styrde iväg mot åtvidaberg i torsdags efter mitt frisör besök, Vi åkte ut till hans föräldrars stuga där eftermiddan/kvällen bjöd på Sol, bad, fiske och grillning av kött och så klart vår nyfångade fisk nere på bryggan. Mys på hög nivå.

På fredagen Midsommarafton sola och bada vi lite på förmiddan och gjorde oss i ordning tills alla gäster kom vid ca 12:30. Dagen bestod av lunch, göra midsommarstång, öl och sol på bryggan, Dans runt midsommarstången, massa snapsvisor, midda, bad, och massa mer skoj.
Kvällen försvann snabbt men det är ju så det är tiden går alldeles för fort när man har roligt.
Vid tolvslaget fick vi även fira ett födelsedagsbarn så då blev det ännu mer att fira :-)
Jag hade en underbar midsommarafton och hoppas det var fler med mig som hade det.

Midsommardagen blev riktigt seg Men tillslut lyckades vi få ihop våra saker och åkte hem till Patriks föräldrar där vi på kvällen bjöds på jätte gott grillat. Hela dagen gick i stort sett ut på att vila upp sig igen.

Söndagen åkte vi iväg med Patriks föräldrar och fiskade strömming jag har alldrig fiskat strömming förut så var kul att prova nåt nytt vi stog uppe på en bro och fiska riktigt kul och många strömmingar blev det.
Sen var det dags för hemfärd vi åkte förbi hos mamma och lämna lite strömming oxå då vi hade så vi skulle kunna levt på det i en månad eller nåt.

Ja det var min midsommarhelg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar