fredag, december 04, 2009

Att va patient...

....En Upplevelse


Oops här var det länge sen man var och skrev, och som vanligt har jag ju massa förklaringar till det :-P fast den här gången mindre roliga än vanliga fall.
Förra veckan var jag hemma från jobbet enda till lördagen pga att jag inte mådde bra efter undersökningen. Åkte en tur till älskling då oxå :-)
Var duktig tjej och jobbade sedan lördag, sönda och måndag. I söndags var jag oxå och firade dom två små tollen som kanske numera är ganska stora troll dom har ju ändå fyllt 17 nu.

I måndags kväll började jag känna mig lite konstig i halsen och hitta nån liten svullnad på halsen oxå i helgen. I tisdags hade jag miljarders med blåsor i hela munnen överallt och fick inte i mig nåt varken att dricka eller äta på hela dagen så på kvällen åkte jag till vårdcentralen där slussa dom mig sedan vidare till Akuten och jag blev inlagd på Kva med massa dropp både smärt lindring antibiotika och sockerdropp. Där han jag bara ligga en natt sen fick jag flytt till avdelnng så hamnade på min avdelning där jag jobbar och har legat där tills i dag med dropp.
Nu är jag iaf en erfarenhet rikare jag har ju nu oxå provat på att vara patient ett par dag så vet nu hur det är kan vara en bra erfarenhet. Jag har iaf fått den hjälp och vård jag behövt och blivit väll omhändertagen så jag har hittills bara bra erfarenheter av just den delen av vård.

Idag har jag nu iaf äntligen fått komma hem, visst har jag feber fortfarande och visst har jag ont som fan i munnen och ser ut gör den oxå men men det är iaf bättre och jag hoppas nu på att det har vänt och att jag kommer bli bra uder den kommande veckan för det är det jag har på mig jag är sjukskriven hela nästa vecka sen SKA jag tillbaka och jobba älskar ju mitt jobb och mina jobb kompisar ju.

Ja det var den långa ursäkten till att jag inte suttit här..

TACK!

Ida som ställde upp och följde med mig när jag åkte in och sen även har varit tfn roare varje dag och hälsa på i går med massa gott och uppmuntrande kom som en stor överaskning trodde inte alls att nån skulle hälsa på mig alla är ju upptagna med sitt.

Även ett stort tack till mamma och Filip som hälsa på en sväng på KVA och kom med laddare ( tack simon för att jag fått lånat den iof utan din vetskap men iaf :-) ) och mamma var uppe en tur igår oxå på sin arbetstid så snäll som hon är.

Ett Jätte tack till mina underbara arbetskamrater som tagit hand om mig igår och idag ni är toppen.

det här blev långre och längre det här bara men har ju massa och tacka vill ju tacka min underbara Sofie och Annika och älsklingen som oxå har ringt/skickat sms varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar